خانه » بلاگ » قرارداد بازاریابی
قرارداد بازاریابی

قرارداد بازاریابی

قرارداد بازاریابی

قرارداد بازاریابی

     01.png 1.png

تعریف بازاریابی

بازاریابی به زبان ساده یعنی استراتژی و عملیاتی که توسط فروشنده برای به دست آوردن، سود بالاتر اجرا می‌شود. این روش یک نوع حلقه میان مشتریان و محصولات است.
هدف از بازاریابی، تولید محتوای جذاب برای افکاری عمومی در جهت کسب اعتبار، افزایش فروش و حفظ مشتریان مفید است. در بازاریابی، کارشناس بازاریاب برای این که محصولات شرکت را به مشتریان معرفی کند، داستان برند مورد نظر را طوری که مشتریان، شرکا و سرمایه‌گذاران به آن علاقه‌مند و جذب شوند، تعریف می‌کند.
در مجموع می‌توان گفت، بازاریابی مجموعه اقداماتی است، که یک سیستم فروش برای جذب و وفاداری مشتریان خود اتخاذ می‌کند.

شیوه‌های مختلف بازاریابی

●    بازاریابی اینترنتی
●    بازریابی وبلاگی
●    بازاریابی چاپی
●    بازاریابی موتورهای جستجوگر
●    بازاریابی ویدیویی

اهمیت بازاریابی

با این شیوه می‌توانید، اطلاعات محصول و کالا را به مشتریان خود ارائه دهید؛ همچنین سبب می‌شود، که مشتریان خود را درک کنید و نیازهای آنان را بر اساس رفتار، جغرافیا و روانشناسی تقسیم کنید؛ تا بر اساس آنان محصول مورد نظر بازار هدف را تولید و بستر فروش آن را فراهم و ارائه کنید.
بازاریابی باعث افزایش سود و اعتبار فروشنده می‌شود. تبلیغات رسانه‌های اجتماعی، وب سایت، دهان به دهان و... باعث جذب و اعتماد افراد برای خرید محصول می‌شود. این بازار خود به خود سبب بالا رفتن رقابت میان رقبا خواهد شد.
با تبلیغات بازاریابی، نام برند به یک نام تجاری قوی تبدیل می‌شود. زمانی که برند یا همان نام تجاری با یک نمودار استاندار و قوی در بازار ظاهر می‌شود، حتما با افزایش فروش همراه خواهد بود.

تفاوت بازاریابی و فروش

فروش به منظور محصولی که موجود است، تعریف می‌شود. فروش به معنای توجیه مصرف کننده یا خریدار نسبت به خرید کالا است، در حالی که در بازاریابی، محصولات یا خدمات بیزینس به ذهن مصرف کننده وارد می‌شود.
فروش دیدگاه درونی دارد، در حالی که بازاریابی نگاه بیرونی دارد. فروش نگاه تجاری کوتاه مدت است، اما بازاریابی نگاه اقتصادی طولانی مدت دارد. فروش برای توسعه روابط است، اما بازاریابی به دنبال شهرت نام برند خود است.
به طور کلی، نتیجه می‌گیریم بازاریابی، نگاه کلی و جامع به بازار دارد و برنامه ریزی بلند مدت را در نظر دارد، در حالی که فروش، نگاه کوتاه مدت در زمان معین است و در لحظه برای تعیین هدف مشخص است.

قرارداد بازاریابی

قرارداد بازاریابی،  همانند قراردادها دیگر دارای ارکان اصلی و عمومی قرارداد می‌باشد، که شامل اطلاعات طرفین، حقوق و مزایا، ساعات کاری و تعهدات هر دو طرف می‌باشد.
قرارداد بازاریابی قراردادی است، که میان افراد صاحبان کسب و کار و بازاریان منعقد می‌گردد. افرادی که در نظر دارند کسب و کار خود را از این طریق رونق دهند.
در بستر دنیای تجارت امروزی، بازاریابی قسمت مهم موفقیت مشاغل است. این قرارداد به صورت بازاریابی، تبلیغات و... منعقد می‌گردد.

نگاه قانون کار

کارفرمایان حقیقی یا حقوقی تصور می‌کنند، که بازاریاب نوعی کارمند به حساب می‌آید، در صورتی که این طرز فکر کاملا اشتباه است. نیروی بازاریاب به طور مستقل و جدا از کارکنان شرکت در خارج از محل کار مشغول به فعالیت می‌باشد. در نتیجه قرارداد بازاریابی مشمول قانون کار نمی‌باشد و افراد بازاریاب مورد حمایت قانون کار استخدامی نیستند.
مخاطبان این قرارداد کلیه افراد بازاریاب در حیطه مشاغل مختلف و همچنین کلیه کارفرمایانی که قصد ارائه خدمات به بازاریابان را دارند، می‌باشند.
همچنین کلیه شرکت‌های تولیدی و خدماتی، وکلا و کارشناسان برای ارائه خدمات، به این قرارداد مراجعه می‌کنند.

نکات مهم در قرارداد بازاریابی 3_221106161701.jpg

1.    مشخصات دقیق طرفین ذکر شود.
2.    موضوع و مبحث مورد نظر به طور واضح و صریح بیان شود.
3.    مدت زمان قرارداد ذکر گردد.
4.    انتظارات و خدماتی که کارفرما از بازاریاب میخواهد انجام دهد، باید به درستی تعریف و تعیین گردد.
5.    قلمرو در قرارداد بازاریابی باید مشخص شود و شرکت عرضه کننده، ملزم به ارائه اطلاعات در طول مدت قرارداد است.

بیمه در قرارداد بازاریابی به چه صورت است؟

زمانی که کارفرما نیروی انسانی استخدام می‌کند، نمی‌تواند با بستن قرارداد قانون کار از بیمه شدن کارگر صرف نظر کند، حتی اگر کارگر راضی باشد، که بیمه به او پرداخت نشود، قرارداد قانون کار و سند تنظیم شده این را نمی، پذیرد. چنین توافق‌نامه‌ای هیچ‌گونه اعتبار قانونی ندارد. اما اگر شرایط مالی و درآمد کارفرما به صورتی باشد، که نتواند بیمه و حقوق ثابت پرداخت کند، بهتر است به شکل دیگری قرارداد تنظیم شود.
در بسیاری که از مشاغل نوپا، کارفرما توانایی پرداخت حقوق و بیمه پرسنل را ندارد. در این صورت کارفرما به دنبال قرارداد بدون بیمه می‌باشند. آن‌ها از نیروی‌های کار بازاریاب استفاده می‌کنند، ولی شرایط کاری را طور تعریف می‌کنند که ملزم به پرداخت بیمه نباشد.
در چنین شرایطی باید آزادی برای نیروی کار وجود داشته باشد و خود بازاریاب تصمیم بگیرد خودش با شیوه خودش فعالیت خود را انتخاب کند. این گونه قرارداد باعث سود و منفعت مالی برای بازاریاب خواهد شد و از طرف دیگر نیز موجب رونق و توسعه کسب و کار کارفرما می‌شود.

قرارداد کار پورسانتی چیست؟

کارفرمایان برای ایجاد رقابت بین کارگران و بازاریابان قراردادهای کاری را به صورت درصدی تنظیم می‌کنند و افراد برای دریافت درصد و کارمزد بیشتر تلاش و تمایل بیشتری به انعقاد این گونه قراردادها دارند.
پورسانت در زبان فرانسه به معنای درصد است، که به دلیل مشارکت در کاری، دریافت یا پرداخت می‌شود. به معنای ساده‌تر می‌توان گفت، زمانی شخص برای شما کار می‌کند، شما چند درصد از سهم خود را به او پرداخت می‌کنید.
درصد به صورت توافقی در قرارداد ذکر می‌شود. قرارداد درصدی باعث می‌شود، انگیزه و رقابت در بین افراد بالا رود و سود زیادی برای کار کارفرما نیز دارد.   

 
ویژگی ممتاز قراردادهای سایت ما

●    قراردادها علاوه بر نسخه pdf که به صورت مرتب آماده پرینت می‌باشد، نسخه word  این قرارداد نیز روی سایت قرار داده شده است، تا مخاطب بتواند موارد لازم را کم یا زیاد کند.
●    یک قرارداد خوب لزوما به پایین بودن، قیمت آن قرارداد نیست، بلکه قیمت مناسب نمی‌تواند کامل و جامع بودن یک قرارداد را تعیین کند. قراردادی که با قیمت مناسب بر روی سایت ما قرار دارد، باعث می‌شود، که از هزینه‌های گزاف و تلف شدن زمان جلوگیری گردد.
●    کلیت این قرارداد به گونه‌ای است، که شما را از استفاده بقیه قراردادهای مشابه بی نیاز می‌کند و با توجه به اینکه نگارنده آن وکلای دادگستری می‌باشند، مفاد قانونی در رویه حاکم به درستی در آن رعایت شده است.
●    بندهای تعهد و ضمانت در قرارداد، باعث می‌گردد، اطمینان حاصل شود، که طرف مقابل نمی‌تواند خسارت یک طرفه و ... را وارد کند.

                                                                                               01.png

 

نوشته شده در 1400/10/10 - 13:43:13
دیدگاه ها
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است!
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و سوال های خود را بپرسید.
قرارداد نویس
آدرس: قم، پردیسان، بلوار تقوی،پلاک 29
تلفن: 02538838450
ایمیل: qarardadnevis.ir@gmail.com
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به قراردادنویس می باشد. ©