خانه » بلاگ » قرارداد پیمانکاری طراحی و اجرای دکوراسیون
قرارداد پیمانکاری طراحی و اجرای دکوراسیون

قرارداد پیمانکاری طراحی و اجرای دکوراسیون

قرارداد پیمانکاری طراحی و اجرای دکوراسیون

قرارداد پیمانکاری طراحی و اجرای دکوراسیون 2_221106154655.jpg

دکوراسیون یا طراحی داخلی

                    01.png

طراحی شاخه ای از رشته معماری است. طراحی و دکوراسیون دو شاخه جدا از هم هستند.

طراحی هنر درک افراد برای ایجاد فضای مناسب در ساختمان محل زندگی آن ها است؛ در حالی که دکوراسیون یعنی چگونگی آراستن فضا با عناصر تزئینی و کاربردی برای دست یابی به نمایی زیبا و آرامش بخش.
همواره در طراحی دکوراسیون باید تلاش کرد، تا خصوصیات ویژه بصری عناصر، طرح و چگونگی ارتباط میان آن ها را در نهایت کیفیت و با تکیه بر سواد بصری ببینیم و سعی کنیم، در ارایه شیوه های ترکیب  بندی طراحی داخلی ساختمان و به وجود آوردن گزینه های مختلف طراحی، موفق عمل کنیم.

طراح داخلی به سبب تحقیق و پژوهش و تحلیل داده ها و هم چنین با استفاده از دانش خود می کوشد، خواسته های مشتری را به نحو احسنت اجرایی کند.
برای ایجاد تغییرات دکوراسیون در منزل یا محل کار یا ... احتیاج به افراد متخصص و با تجربه در این زمینه است. در چنین شرایطی با عقد قرارداد پیمان دکوراسیون، طرفین قرارداد نسبت به انجام شروط مدنظر یکدیگر متعهد می شوند و موضوع مورد بحث به روشنی در قرارداد ذکر می گردد.
به زبان ساده تر می توان گفت، در قرارداد پیمانی دکوراسیون یک شخص حقیقی یا شرکت دکوراسیون که در این زمینه با تجربه هستند، با مشتری مورد نظر(کارفرما)، پای مذاکره می نشینند و نسبت به خواسته های یکدیگر متعهد می شوند و وظایف هر یک از طرفین مشخص می گردد.
 مجری طرح متعهد به طراحی دکوراسیون داخلی می شود. او تعهد می دهد، طرحی که مورد تایید قرار گرفته است را عینا طراحی کرده و انجام دهد. در این قرارداد باید تمامی تعهدات و شروط طوری تنظیم شود، که هیچ کدام از طرفین متضرر نشوند.
طراح، طرح خود را به فرد یا سازمان مورد نظر ارائه می دهد و پیس از آن بهتر است، طرفین برای جلوگیری از هرگونه پیشامد ناگواری در آینده، قراردادی را تنظیم و امضا کنند.

این قرارداد شامل سه رکن اساسی و ویژه است:

•    ویژگی اول؛ موضوع قرارداد یا همان پروژه ای کارفرما مدنظر دارد، باید به طور واضح و مشخصی تعریف شود.
•    ویژگی دوم؛ مشخص نمودن ناظر بر ساز و کار.
•    ویژگی سوم؛ انعقاد این قرارداد تا زمانی کاربرد دارد، که پروژه در حال انجام باشد؛ پس از به پایان رسیدن پروژه، همکاری طرفین نیز تمام می شود.

شروط قرارداد طراحی و اجرای دکوراسیون

1.    تعهدات مجری دکوراسیون

از شروط مهم و اساسی مجری داخلی، انجام تعهدات وی به طور دقیق و منظم است. در قرارداد باید روزهای کاری و همچنین ساعات کاری که نیروها باید حاضر باشند، به طور دقیق توضیح و ذکر شود. باید در صورت بروز هر گونه ناهماهنگی یا غفلت، خسارتی در قرارداد تعیین شود.

2.    تعیین ناظر

طرفین قرارداد در صورت بروز مشکل یا اختلال در زمان تکمیل پروژه، به شخصی متخصص نیاز دارند، تا به عنوان ناظر بر پروژه حضور داشته باشد.
ناظر پروژه ممکن است، شخصی حقیقی یا حقوقی باشد. طرفین در رابطه با این امر موظف به پرداخت حق الزحمه ناظر هستند.

3.    نحوه پرداخت

از شروط مهم مفاد در قرارداد، مبلغ پرداخت و شیوه ی پرداخت در قرارداد است چه بسا بهتر است، مبلغ قرارداد به صورت یک جا پرداخت نشود؛ چرا که ممکن است، پروژه در آینده به مشکل برخورد. بنابراین بهتر است طی چندین مرحله و مطابق با پیشرفت پروژه پرداخت کنید.

قرارداد طراحی داخلی به چه معناست و بین چه افرادی تنظیم می شود؟

این قرارداد بین کارفرما و پیمانکار تنظیم می شود و مطابق توافقات انجام شده در قرارداد پیمانکار موظف است، طراحی و اجرا دکوراسیون داخلی در زمان مشخص شده و با کیفیت مدنظر طرفین و طراحی مورد توافق با کارفرما صورت گیرد.
این قرارداد شامل دستورالعملی است، که بیان می کند پروژه شامل چه چیزی می شود. هم چنین نحوه به اجرا درآمدن ایده های طراح نیز ذکر می-گردد.

مفاد قانونی در قرارداد

مفاد این قرارداد شامل 12 بند می باشد، که شامل:
•    مشخصات طرفین قرارداد
•    موضوع قرارداد
•    مدت قرارداد
•    مبلغ قرارداد
•    نحوه پرداخت
•    تعهدات پیمانکار
•    تعهدات پیمانکار
•    ضمانت حسن انجام کار
•    جرائم تاخیر در انجام کار
•    فسخ قرارداد
•    حل اختلاف

انواع قرارداد دکوراسیون

قرارداد توافقی

در این گونه قراردادها، کارفرما و مشاور بر اساس بودجه و سود خود بر سر یک قیمت نهایی به توافق می رسند.

قرارداد ساعتی

این قرارداد برای مشاوره خرید بسته می شود.

قرارداد درصدی

این قرارداد طبق تعرفه درصدی از هزینه های تمام شده هر مرحله به مجری تعلق می گیرد، که بین 10 تا 25 درصد است.

قرارداد براساس مترمربع

این قرارداد براساس بهای سازمان برنامه و بودجه محاسبه می شود.

قرارداد روز مزد

این قرارداد برای پروژه های جزئی مناسب است.

شرکت های خدمات دکوراسیون چه خدماتی ارائه می دهند؟

•    بازدید و مشاوره طراحی داخلی
•    بازدید و مشاوره خرید
•    بازدید مشاوره بازسازی
•    بازدید و مشاوره برای تغییر دکوراسیون داخلی
•    طراحی پلان و رندر
•    خرید تجهیزات و مصالح
•    کسب مجوزهای لازم
•    اجرا
•    نظارت

اهمیت قرارداد

در گذشته رسم بر این بود، که مذاکرات پیرامون انجام معاملات، فقط به صورت محاوره ای برای یکدیگر شروطی تنظیم می کردند. این شیوه صحبت کردن و ثبت نکردن، در نتیجه سبب بروز مشکل و اخنلاف میان طرفین می شد.
حتی زمانی که مذاکرات را ثبت می کردند، به دلیل نداشتن آگاهی  و درست نوشته نشدن آن و عدم رعایت نکات نگارشی ممکن بود، دوباره طرفین دچار نارضایتی شوند. اما امروزه همه به این سطح از آگاهی رسیده اند، برای این که کاری را به کسی یا شرکتی واگذار کنند، یا انجام کاری را عهده دار شود، باید قرارداد یا توافق نامه نوشته شود و سپس طرفین قرارداد آن را امضا کنند.
ابتدا باید در نظر داشت، قراردادی قابل اتکا است، که اصول اولیه قرارداد نویسی در آن رعایت شود و از لحاظ نوشتاری هم هیچ ابهامی نداشته باشد، تا در مراحل بعد دچار مشکلات قانونی نشوند. در نتیجه، برای رسیدن به موفقیت، زمانی که تعهد نامه بنویسیم و یا امضا کنیم، حتما باید قوانین مرتبط به آن را مکتوب کنیم. قراردادی که ما در سایت آپلود کرده ایم تمامی این ویژگی ها را داراست.
تظیم قرارداد رسمی وامضای آن از جهتی اهمیت دارد، که بسیار پیش آمده مشتری از خدمات ارائه شده ناراضی باشد، ولی به دلیل عدم امضای قرارداد کاری نتوانست بکند.

قراردادی که همکاران من تنظیم کرده اند و در سایت آپلود شده است، دربرگیرنده تمامی نکات و اصولی است، که می-تواند، به شما در داشتن یک قرارداد حقوقی دقیق در جهت پیشبرد همکاری مفید و موثر کمک کند.

                                                                                                      01.png

 

 

نوشته شده در 1400/10/10 - 21:11:30
دیدگاه ها
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است!
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و سوال های خود را بپرسید.
قرارداد نویس
آدرس: قم، پردیسان، بلوار تقوی،پلاک 29
تلفن: 02538838450
ایمیل: qarardadnevis.ir@gmail.com
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به قراردادنویس می باشد. ©