خانه » بلاگ » قرارداد اجاره اماکن ورزشی
قرارداد اجاره اماکن ورزشی

قرارداد اجاره اماکن ورزشی

قرارداد اجاره اماکن ورزشی

قرارداد اجاره اماکن ورزشی

01.png ورزشی (3).jpg

قرارداد اجاره اماکن ورزشی دارای نکات جزئی و مهم است. این که قرارداد با وسایل باشد یا بدون وسایل، با مربی باشد یا بدون مربی، تعداد دستگاه ها، و... از موارد مهم این قرارداد است.
با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و دشواری راه‌اندازی کسب‌وکارها ،قرارداد اجاره باشگاه ورزشی، قرارداد رایجی به حساب می‌آید. به همین خاطر تنظیم این دسته قراردادها نیز اهمیتی زیادی پیدا کرده است.
در باشگاه های ورزشی رشته های مختلفی وجود دارد. باشگاه ورزشی ممکن است خصوصی یا دولتی باشد. مربیان و ورزش کاران زیادی هستند که توان خرید یا راه اندازی سالن ورزشی را ندارند؛ بنابراین با تنظیم قرارداد اجاره باشگاه ورزشی، ترجیح می دهند که مکانی را برای مدتی اجاره کنند. در واقع اجاره توافقی است که به واسطه آن، مستاجر می تواند از منافع مال استفاده نماید.

شرایط محیطی اماکن ورزشی

•    نور یکی از اصلی ترین شرایط محیطی است

1.    استفاده از نور مصنوعی در سالن

اگر نورهای مصنوعی به‌درستی مورداستفاده قرار گیرند، به دلیل توزیع متناسب لامپ‌ها، پیوستگی و یکنواختی نور حاصل می‌شود و سایه ایجاد نمی‌گردد. این موارد، از مزایای نور مصنوعی هستند. از سالن‌هایی که نور مصنوعی دارند می‌توان در طول شبانه‌روز استفاده کرد؛ بنابراین، استفاده از نورهای مصنوعی موجب می‌شود تا زمان بهره‌برداری از فضاهای ورزشی موجود افزایش یابد.

2.    ایجاد شرایط مناسب برای نور طبیعی

نور طبیعی سالن‌ها و اماکن و ورزشی که از منبع نور خورشید تأمین می‌شود، از طریق قراردادن نورگیر و پنجره در سقف و دیوارهای سالن‌ها تأمین می‌گردد.
•    تاثیر اجزای کالبدی بر روی کیفیت روشنایی

1.    تاثیر کف پوش بر کیفیت روشنایی
2.    ساخت دیوار ها
3.    سقف

•    عایق کاری صوتی

عایق‌کاری صوتی یعنی کاهش و یا تعدیل میزان در صدای داخل سالن و رساندن آن به حد مطلوب است. هدف از عایق‌کاری صوتی، جلوگیری از آلودگی صوت است.

•    کنترل رطوبت در فضاهای مرطوب

 رطوبت بیش از حد استخرها، به ویژه فضای سالن ها، استخرها و دوش ها، عامل بسیار مهمی در انتخاب مصالح و مواد مورد نیاز ساخت و احداث استخرهاست. به منظور جلوگیری از خرابی و فرسایش اجزای کالبدی ساختمان استخر، رعایت اصول عایق کاری ضروری است.

•    دما

برای ثابت نگه‌داشتن گرمای درونی ساختمان، دیوارها باید به‌درستی عایق‌کاری حرارتی شوند. یعنی از انتقال حرارت از بیرون به درون سالن و برعکس جلوگیری شود. عایق‌کاری کمک می‌کند تا وضعیت ساختمان، به قوانین استانداردهای ساختمانی نزدیک‌تر و در نتیجه بهتر و مطلوب‌تر شود.

ماهیت قرارداد اماکن ورزشی

ماهیت نمونه اجاره نامه باشگاه ورزشی ، یک قرارداد اجاره ملک است. به این صورت که محوطه سالن برای استفاده اشخاص متقاضی یا به اصطلاح مستاجر، در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد. نمونه قرارداد اجاره باشگاه ورزشی ، وابسته به شرایط مختلف، در انواع متعددی تنظیم می‌شود. تعیین مدت قرارداد، نحوه ارتباط طرفین، شرایط و امکانات و حدود اختیارات مستاجر، از جمله مواردی است که باعث تنوع این قرارداد خواهد شد.
قرارداد اماکن ورزشی براساس قانون مدنی تنظیم می شود. براساس قانون مدنی، متن قرارداد اجاره اماکن ورزشی حاوی اطلاعاتی است که مورد اجاره برای مدت مشخص در اختیار مستاجر قرار می گیرد. طبق این قانون تعیین می شود که موجر باید طبق زمان اعلامی ملک را در اختیار مستاجر قرار دهد.
قرارداد اماکن ورزشی یک عقد معین و لازم است. معین به معنای صراحت در قانون مدنی در خصوص بحث اجاره است. همچنین لازم بودن به معنای موجر و مستاجر باید در بازه زمانی تعیین شده در متن قرارداد متعهد باشند.

انواع قرارداد اجاره اماکن ورزشی ورزشی (4).jpg

•    قرارداد اجاره سالن ورزشی به مربیان جهت آموزش
•    قرارداد اجاره ساعتی سالن ورزشی
•    اجاره برای مدت معین

بند های قرارداد

•    مشخصات طرفین

در قسمت مشخصات طرفین باید نام مالک یا شخصی که وکالت دارد و همچنین نام و مشخصات مستاجر ذکر شود. اگر اجاره این ملک به صورت شراکتی انجام می شود باید مشخصات همه اعضا نیز نوشته شود.
اگر اشخاص حقوقی بودند، نام شرکت و اگر دولتی بود نام نماینده آن باید درج شود. علاوه بر مشخصات طرفین همچنین نیاز است که مشخصات کامل باشگاه مانند امکانات، متراژ، نشانی و... نیز ذکر شود. همچنین مشخصات مربیان به طور کامل نیز باید ذکر شود.

•    موضوع قرارداد

موضوع قرارداد با توجه به نوع قرارداد کاملا واضح و مشخص است اما در مواردی ممکن است اماکن ورزشی برای یک موضوع خاص و فعالیت بخصوص اجاره داده می شوند.
همچنین در مورد اماکن ورزشی که با وسایل اجاره داده می شوند، مانند دستگاه ها، آینه، و... باید صورت برداری شود و در مورد وضعیت آن ها در زمان شروع اجاره توضیح داده شود.

•    مدت قرارداد

مدت قرارداد یکی از بندهای مهم قرارداد می باشد زیرا در این بند مشخص می شود که مستاجر قصد دارد تا چه مدتی از باشگاه استفاده نماید. در متن قرارداد باید تاریخ شروع و پایان اجاره مشخص شود. مالک نمی تواند تا پایان مدت اجاره، رجوع کند و مانع از استفاده مستاجر شود.

•    مبلغ قرارداد

در این بند میزان مبلغ باشگاه ورزشی نوشته می شود. برآورد این قیمت براساس متراژ، امکانات، نوع فعالیت باشگاه و.. می باشد. بهتر است در این بند نحوه پرداخت مبلغ نیز ذکر شود.

•    تعهدات مستاجر

مستاجر متعهد است که از سالن اجاره شده تنها برای فعالیت های توافق شده با مالک استفاده کند.

سخن آخر

نمونه قرارداد اجاره سالن ورزشی تنظیم شده توسط تیم متخصص حقوقی قرارداد نویس دارای گستره شمول وسیعی بوده و با توجه به تنظیم حرفه‌ای آن، این قرارداد می‌تواند در مواردی همچون اجاره سالن چندمنظوره، اجاره باشگاه بدن‌سازی یا به‌عبارت‌دیگر اجاره سانس انواع باشگاه‌ها، اجاره سالن فوتسال و به‌طورکلی برای تنظیم قرارداد اجاره انواع سالن‌های ورزشی مطابق اراده طرفین به کار گرفته شود. همچنین شما می‌توانید در صورت نیاز با مشاوران حقوقی ما نیز در این زمینه مشورت نمایید. فراموش نکنید تا نظرات و پیشنهادهای خود را نیز با ما از طریق همین صفحه به اشتراک بگذارید.

                                                                                                                     01.png

نوشته شده در 1401/10/11 - 20:31:21
دیدگاه ها
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است!
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و سوال های خود را بپرسید.
قرارداد نویس
آدرس: قم، پردیسان، بلوار تقوی،پلاک 29
تلفن: 02538838450
ایمیل: qarardadnevis.ir@gmail.com
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به قراردادنویس می باشد. ©