خانه » بلاگ » قرارداد اجاره داروخانه
قرارداد اجاره داروخانه

قرارداد اجاره داروخانه

توضیحات مختصر

قرارداد اجاره داروخانه

01.png

داروخانه به عنوان مرکز ارائه خدمات دارویی به بیماران محسوب می شود. دارو می تواند در قالب نسخه پزشک یا بدون نسخه، به بیمار عرضه شود. از جمله دیگر خدمات داروخانه ها نسخه خوانی، راهنمایی بیماران و ارائه لوازم آرایشی و بهداشتی معتبر است. افرادی که در داروخانه ها استخدام می شوند، باید توانایی نسخه خوانی و شناخت داروها و بیماری ها را حداقل در حد مبتدی داشته باشند. با توجه به رشد بیماری ها ی واگیردار در سال های اخیر، تمایل مردم به استفاده از دارو و کالاهای بهداشتی بیش از پیش و مراجعه به داروخانه ها چند برابر شده است.
داروخانه ها به صورت کلی به چند دسته تقسیم بندی می شوند؛ که می توان به داروخانه های بیمارستانی یا درمانگاهی و خصوصی اشاره کرد.
معمولا داروخانه هایی که در نزدیکی مراکز درمانی یا مطب ها قرار دارند، سودآورترند. پیش از تنظیم قرارداد لازم است، طرفین در مرحله اول از نحوه دریافت مجوزها و میزان سرمایه ای که مورد نیاز است، مطلع شوند.
اگر شما قصد سرمایه گذاری یا واگذاری داروخانه ای را دارید، باید با یک قرارداد نظام مند قانونی این کار را انجام دهید تا از لحاظ حقوقی دچار مشکل نشوید. ما در قرارداد اجاره داروخانه، قراردادی را بین مالک داروخانه و شخص متقاضی اجاره تنظیم کرده ایم. این اجاره نامه بر اساس تمام مواد قانونی لازم قانون مدنی جمهوری اسلامی ایران تنظیم شده، که برای واگذاری داروخانه کاملا معتبراست. شما می توانید با خرید این قرارداد اجاره، با خیال راحت از رعایت تمامی جنبه های حقوقی یک قرارداد قانونی ، برای واگذاری یا اجاره داروخانه اقدام کنید.


اقدامات لازم برای تاسیس داروخانه

1.    کسب امتیاز ثبت نام در سامانه غذا و دارو
2.    اخذ پروانه
3.    انتخاب مکان داروخانه
هرگونه فعالیت صنفی بدون داشتن مجوز ممنوع است و از طرف مقامات و مراجع ذی صلاح مورد پیگرد واقع می شود. پس بهتراست در صدر اقدامات خود برای تاسیس یک داروخانه، گرفتن مجوزهای لازم را در اولویت قرار بدهید. داروخانه زیر نظر وزارت بهداشت و پزشکی کشور است و پس از تاسیس یک داروخانه نظارت دقیق بر آن جریان دارد.
برای کسب امتیاز برای تاسیس داروخانه چه باید کرد
امتیاز تاسیس داروخانه به معنای این است که شخص و محل تاسیس داروخانه حائز تمام شرایط لازم برای دریافت مجوزهای لازم هستند. این شرایط و مدارک هر کدام امتیاز برای شما محسوب می شود. در نهایت، با تمام شرایط شما که محاسبه و بررسی شد امتیاز نهایی به شما تعلق می گیرد.
ابتدا باید در نظر داشت امتیازات شهرهای مختلف به نسبت جمعیت آن ها متفاوت است.


امتیازات و مدارک لازم برای تاسیس داروخانه

  • مدرک تحصیلی (در این مورد فارغ التحصیلان داروسازی در اولویت هستند. اما مدارک تحصیلی دیگر نیز می-توانند برای پروانه اقدام کنند؛ که به اقتضای مرتبه مدرک یعنی لیسانس، فوق لیسانس و... امتیازارتقا می یابد.)
  • کارت پایان خدمت نظام وظیفه
  • بومی یا غیر بومی بودن
  • جانباز یا ایثارگر بودن


اخذ پروانه برای تاسیس داروخانه

بعد از طی کردن مراحل اخذ امتیاز، باید مدارک تهیه شده به کمیسیون ارسال شود؛ درنهایت تصمیم نهایی را برای واجد شرایط بودن، این کمیسیون می گیرد. پس از اطمینان بابت تکمیل و معتبر بودن همه مدارک، پروانه کسب برای شما صادر می شود.


رونمایی از مکان داروخانه

پس از کسب مجوزهای لازم و اخذ پروانه برای تاسیس داروخانه و ثبت آن در سامانه غذا و دارو اکنون نوبت به انتخاب مکان مناسبی برای دایر کردن آن می رسد. در چنین مواقعی کارشناسی از سوی ناظر راه اندازی داروخانه ها جهت بررسی شرایط قانونی تاسیس ، مراجعه می کند و در صورت اطمینان از داشتن تمام شرایط لازم برای ایجاد داروخانه؛ مجوز بازگشایی را صادر می کند.
مکان یک داروخانه می تواند متعلق به خود صاحب داروخانه یا استیجاری باشد. اگر استیجاری باشد، داشتن یک قرارداد اجاره جزء اولویت هاست.
فرم قرارداد اجاره داروخانه
فرم قرارداد اجاره داروخانه، قراردادی است که توسط طرفین تنظیم می شود. مطابق این قرارداد مالک می تواند حقیقی (مالک شخصی، مدیر بیمارستان) یا حقوقی (بیمارستان یا درمانگاه) باشد. علاوه بر این، اموالی داروخانه ای که در آن قرارداد بسته شده است ممکن است متعلق به دولت یا ملک خصوصی باشد. علاوه بر مالک، طرف مقابل هم ممکن است شخص حقیقی یا حقوقی باشد. فرم قرارداد داروخانه مفاد لازم درباره تعهدات کارفرما، تعهدات پرسنل را نیز شامل می شود.


تعهدات کارفرما در قرارداد اجاره داروخانه

 پرداخت به موقع حقوق و مزایا پرسنل مطابق قانون کار.
باید پرسنل را مطابق ماده 148 قاون کار بیمه کند و طبق ماده 98 همین قانون تمامی ابزار ایمنی و محافظت فردی آن ها را فراهم سازد.
بر حسب  ماده 64 قانون کار پرسنل معادل 26 روز کاری در سال مرخصی استحقاقی دارند.
کارفرما باید مطالبات قانونی کارگر را پس از پایان کار او مطابق مواد 22 و 42 قانون کار پرداخت کند.
تعهدات پرسنل در قرارداد اجاره داروخانه

  1. پرسنل باید در زمان مقرر تعیین شده در مرکز حضور داشته باشند.
  2. پرسنل باید آزمایش های مربوط به سلامت و کارت سلامت داشته باشند.
  3. پرسنل برای استخدام در هر بخش بهتر است، رشته تحصیلی مرتبط یا تجربه قبلی داشته باشند.
  4. داشتن حسن نیت در انجام وظیفه خود از بایدهای کاری پرسنل مراکز درمانی و شغل های مرتبط با آن است.
  5. هر گونه اشتباهات فردی از جمله نسخه خوانی، اشتباهات مالی و ... همه به عهده خود شخص است و باید خود او پاسخگو باشد.
  6. پرسنل باید با صبر، دقت و خوشرویی سوالات مراجع کنندگان را پاسخ دهند و آن ها را راهنمایی کنند.

 

اهمیت کارت بهداشت پرسنل داروخانه

از موارد مهم، داشتن کارت بهداشت برای پرسنل است. مطابق مواد 39 و 40 آیین نامه اجرایی قانون اصلاح ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی مصوب سال 1392 داشتن کارت بهداشت برای تمامی مشاغل و مراکزی که با خوراک و بهداشت و کودکان ارتباط مستقیمی دارند، الزامی است.


قرارداد مشارکت داروخانه

در معنای قانونی، به همکاری و شراکت دو یا چند شخص حقیقی یا حقوقی برای کسب سود؛ مشارکت می گویند.
در قرارداد مشارکت پس از ثبت اطلاعات طرفین، موضوع قرارداد از قبیل نحوه کار، چگونگی انجام کار و چگونگی مشارکت و... کامل توضیح داده می شود.
میزان هزینه و آورده های طرفین  و میزان سهم هر طرف و تعهدات طرفین نیز ذکر می شود.
قرارداد تنظیم شده تیم ما که در سایت قرار دارد، تمامی ظرایف و مواد قانونی لازم برای داشتن یک قرارداد مطمئن و معتبر را دارد.

                                                                                                    01.png

 

 

نوشته شده در 1400/10/19 - 19:26:58
دیدگاه ها
هیچ دیدگاهی برای این مطلب ارسال نشده است!
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید و سوال های خود را بپرسید.
قرارداد نویس
آدرس: قم، پردیسان، بلوار تقوی،پلاک 29
تلفن: 02538838450
ایمیل: qarardadnevis.ir@gmail.com
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به قراردادنویس می باشد. ©